Pressmeddelande den 18 mars 2017. Gå till pressmeddelandet på Mynewsdesk.

BIGHEARTs app gör det möjligt för användare att se annonser och erbjudanden på låsskärmen på sin smartphone. 80% av intäkterna från annonseringen går till en välgörenhetsorganisation som användaren själv väljer (och kan byta mellan) medan 20% går som bruttointäkt till företaget. På detta vis kan BIGHEARTs användare samla in cirka 100 kr till välgörenhet varje månad utan att ta pengar från sin egen ficka.

BIGHEART finns idag som en ”Minimum Viable Product” för Android-telefoner. Företaget har i ett lyckat pilottest rekryterat nästan 1000 användare och 85 annonsörer som tillsammans har samlat in över 50 000 kr till välgörenhet.

“Vi har bevisat att det finns en efterfrågan från såväl användare som annonsörer och välgörenhetsorganisationer att mötas på detta sätt och vi har samlat in den feedback som krävs för att ta BIGHEART genom nästa fas” säger BIGHEARTs VD Jakob Gelberg.

Företaget ingår nu samarbete med crowdfunding plattformen FundedByMe och bjuder in privatpersoner med ett stort hjärta att bli delägare via en riktad nyemission.

Vi är fantastiskt glada och stolta över att genomföra en crowdfundingkampanj tillsammans med BIGHEART. Det här är verkligen ett företag som kan göra mycket gott för världen och som redan har uppnått imponerande resultat” säger Joachim Dworén, Affärsutvecklare på FundedByMe.

Målet med nästa fas av projektet är att på 18 månader ta BIGHEART från från en ”Minimum Viable Product” till en ”Minimum Viable Business”. Vilket innebär att BIGHEART skall nå break-even och vara lönsamt på den svenska marknaden och redo för en snabb geografisk expansion.

Jakob Gelberg

Författare Jakob Gelberg

Fler inlägg av Jakob Gelberg