Vi har med vår app en löjligt enkelt formulerad målbild: Goda människor, som ser goda annonser, för goda ändamål. Varför spelar det då egentligen roll vilka företag som annonserar i appen?

Vår totala impact går före kronor och ören. Den påverkan som BIGHEART har är inte bara de kronor vi kan skicka vidare till välgörenhet, utan det handlar också om vilken typ av produkter vi visar upp för våra användare.

Därför känns det extra roligt att Sveriges Hållbaraste elbolag, GodEl, annonserar hos oss (och nu har uppdaterat sina annonser i appen, in och kika!). Mer om Bra Miljöval går att läsa hos Naturskyddsföreningen. Med GodEl kan du dessutom känna dig trygg att eventuell vinst går till välgörenhet, med vilka andra bolag får du en sådan bonus?

En av de annonser från GodEl som visas i appen.

På samma sätt resonerar vi inuti appen, vi vill att du ska känna dig trygg med vart dina pengar går och redovisar därför detta tydligt i appen under “Din påverkan”. Den består av tre delar där den största såklart är din donation till välgörenhet. Utöver detta går en del till skatt och en del går till att förbättra appen, nå ut till fler och fortsätta att skapa goda samarbeten.

Våra tankar om impact speglas också i att vi hoppas människor överlag skänker till de organisationer som kan ha störst god påverkan. En krona har olika stor impact beroende på vart den går vilket kan göra det till ett lika viktigt val som att alls ge till välgörenhet.

Vad betyder detta i praktiken? Till annonssamarbeten söker vi alltid i första hand företag som kan hjälpa dig att bli en mer etisk konsument. Skulle det, trots våra ambitioner att inte visa illasinnade budskap, ändå slinka igenom en annons du inte tycker passar med våra värderingar hoppas vi alltid att du hör av dig!

Henri Thunberg

Författare Henri Thunberg

Fler inlägg av Henri Thunberg

Lämna ett svar