Idén kom från hjärtat

Bigheart grundades 2015 baserat på den innovativa idén att låta personer med stort hjärta indirekt skänka pengar till välgörenhet genom att tillåta riktad reklam i mobilen. Den kan visas på låsskärmen eller en kort stund innan du öppnar andra appar. Samtidigt kan företag konvertera delar av sin marknadsföringsbudget till konkret samhällsnytta.

Idén kom från hjärtat

Bigheart grundades 2015 baserat på den innovativa idén att låta personer med stort hjärta indirekt skänka pengar till välgörenhet genom att tillåta riktad reklam i mobilen. Den kan visas på låsskärmen eller en kort stund innan du öppnar andra appar. Samtidigt kan företag konvertera delar av sin marknadsföringsbudget till konkret samhällsnytta.

Se till att pengarna hamnar rätt

Du tittar på din mobil i genomsnitt 80 gånger varje dag. Det är lika många möjligheter för dig att skänka annonsintäkter till något du brinner för. 2020 väntas 90% av världens befolkning vara mobilt uppkopplade och två biljoner kronor läggas på mobil marknadsföring. Med hjälp av dig och andra användare kan vi se till att en del av de pengarna används till att göra världen till en bättre plats.

Se till att pengarna hamnar rätt

Du tittar på din mobil i genomsnitt 80 gånger varje dag. Det är lika många möjligheter för dig att skänka annonsintäkter till något du brinner för. 2020 väntas 90% av världens befolkning vara mobilt uppkopplade och två biljoner kronor läggas på mobil marknadsföring. Med hjälp av dig och andra användare kan vi se till att en del av de pengarna används till att göra världen till en bättre plats.

Tillsammans men på dina villkor

Oavsett hjärtefråga tror Bigheart att såväl individer, företag och välgörenhetsorganisationer delar vårt mål, dvs att hjälpas åt att göra världen till en bättre plats. Vi är många som tycker att makthavarnas arbete med allt från miljö- och katastrof-frågor till arbete med utsatta grupper och forskningsfrågor inte räcker till. Frustration i kombination med insikt om mobilens möjligheter och styrkan i att arbeta tillsammans mot gemensamma mål födde idén om Bigheart.

Tillsammans men på dina villkor

Oavsett hjärtefråga tror Bigheart att såväl individer, företag och välgörenhetsorganisationer delar vårt mål, dvs att hjälpas åt att göra världen till en bättre plats. Vi är många som tycker att makthavarnas arbete med allt från miljö- och katastrof-frågor till arbete med utsatta grupper och forskningsfrågor inte räcker till. Frustration i kombination med insikt om mobilens möjligheter och styrkan i att arbeta tillsammans mot gemensamma mål födde idén om Bigheart.

Bigheart är inte en välgörenhetsorganisation, men det är heller inget vanligt företag. För att göra det enklare att förstå brukar vi kalla oss själva för ett välgörenhetsföretag. Bigheart är ett vinstdrivande företag vars främsta syfte är att göra så mycket samhällsnytta som möjligt. Vi tror att detta mål enklast uppnås genom att driva verksamheten som ett företag, men vinstintresse och allt vad det innebär, men med en tydlig vision och alla tassarna på jorden. Vi är dock ödjumka inför risken att vi har fel, om både detta och en hel del andra saker, och därför är det viktigt för oss att vi ifrågasätter varför vi finns och hur vi verkar med jämna mellanrum. Tankar och åsikter är alltid välkommet och ofta till stor hjälp för att vi ska kunna göra detta på bästa sätt.

Bigheart har ett remote team och alla medarbetare är utspridda över Sverige och andra delar av världen, men företagssätet är i Helsingborg. Företaget har 95 delägare som alla har ett extra stort hjärta och en beundrandsvärd drivkraft att göra världen till en bättre plats. Hör av dig om du nyfiken på hur du kan engagera dig eller investera i bolaget!

Vår vision

Alla med ett stort hjärta kan med enkla medel göra världen till en bättre plats.

Vårt uppdrag

Att erbjuda digitala annonseringstjänster som möjliggör för alla personer att konsumera annonser på egna villkor, medan de gör världen till en bättre plats.

Jakob Gelberg

Användarrekrytering

Jakob arbetar främst med att rekrytera användare till appen och allt som hör till. Ibland tar han även på sig designerhatten när det är något grafiskt som ska produceras.

Henri Thunberg

Annonsförsäljning

Henri är den som ser till att det finns annonser att se i appen och därför också den som möjliggör att användarna kan samla in pengar dagligen.

Robert Sabelström

Ekonomi

Robert är mannen bakom siffrorna. Det är han som ser till att affären går runt, så att vi kan maximera samhällsnyttan och förhoppningsvis ha mat på bordet vi själva.

Helena Hellberg

Välgörenhetsorganisationer

Helena är vår marknadsguru och ser till så att vi säger rätt saker, vid rätt tillfälle och på rätt plats. Dessutom ansvarig för samarbeten med välgörenhetsorganisationer.

Tech Team

Binh Nguyen

Android utvecklare

Sa något best practice? Binh är vår stensäkra Android utvecklare som är besatt av stabila lösningar, högkvalitativ kod och UI med känsla för detaljerna.

Than Dang

iOS utvecklare

Snabb som en vessla, en hejare på Swift och alltid med ett stort leende på läpparna. Than har utvecklat vår iOS app och webbappen som används för BIGHEART Launch.

Linh Phan

Backend utvecklare

Mr. One Step Ahead aka Linh är herren som spakar maskineriet i bakgrunden, som ser till att statistiken är uppdaterad och att systemet håller tempo.

Minh Dinh

Backend utvecklare

Minh har huvudet på skaft när det gäller mycket, men framför allt när det gäller kniviga uträkningar och sammanställning av data i vårt backendsystem.